Wielu z nas po sezonie letnim zazwyczaj nić nie robi ze swoim bagażnikiem. Zazwyczaj jest to najlepszy okres aby zabezpieczyć bagażnik na kolejny sezon. Ale jak zawsze bagażnik ląduje w piwnicy i przypominamy sobie o nim przed zimowym wyjazdem.

Jakie jest niezbędne minimum, które przygotuje nasz bagażnik do zimy?

Pamiętasz przysłowie z czasów PRL ” kto nie smaruje ten nie jedzie” ? Chodzi dokładnie o smarowanie części, które fabrycznie miały uzupełniony smar. Do takich części w przypadku boks-a należą wkładki zamka oraz zawiasy, które w starszych boksach trzymają wieko po którejś ze stron.

Boks Samochodowy

Do wkładki zamka używaj preparatów który nie tracą swoich właściwości w niskich temperaturach. Przed wyjazdem wtryśnij do wkładki kilka kropel smaru i pozwól aby spenetrował zapadki.

Jeżeli mechanizm otwierania boks-a pracuje ciężko warto pościągać maskownice i uzupełnić ubytki samaru.

W przypadku uchwytów które trzymają boks do belek, warto elementy metalowe wymyć wodą z płynem a po wyschnięciu przesmarować metalowe elementy smarem tak aby zabezpieczyć je przed korozją.. Tą samą czynność wykonaj w przypadku metalowej szyny wzmacniającej dno twojego boks-a.

W zimie w niskich temperaturach unikaj mycia bagażników na myjkach pod ciśnieniem. Woda , która dostanie się do wkładki zamka (nawet jeżeli wejście zamka jest zabezpieczone) może na długi czas unieruchomić twój bagażnik.

Bagażnik Bazowy

W przypadku bagażnika bazowego, wszystkie śruby powinieneś wykręcić, przesmarować stałym smarem i wkręcić z powrotem w to samo miejsce.

W taki sposób powinniśmy przygotowywać bagażniki przed każdym sezonem zimowym. Mycie bagażnika po zimie ciepłą wodą z małą ilością płynu jest podstawą, która wymywa sól i daje podstawę do dobrego trzymania się stałego smaru.

Jeżeli masz pytania odnośnie konserwacji bagażnika daj znać. Jesteśmy w Raszynie by pomóc.

GustawTravel